poniedziałek, 13 lutego 2012

Zasady walki

Witam
Mnie jeszcze nie znacie, dołączyłem wraz z mapą całkiem niedawno i postanowiłem, ze na przywitanie wyręczę Shadryssa w zamieszczeniu zasad naszej kampanii WHFB:) No więc:
1. Każdy gracz może kontrolować tylko jedną armię.
2. Ekspansje rozpoczynamy od wybrzeża, w ustalonej kolejności, po czym każdy gracz może w swojej turze przyłączyć jeden z neutralnych terenów sąsiadujących z jego terenem lub zaatakować teren innego gracza. Gracz może też zrezygnować ze swojej tury i puścić ją dalej, ale tura puszczona to tura stracona.
3. Każdy gracz może nominować jedną ze swoich prowincji na twierdze. Twierdza dysponuje specjalną zasadą mającą pomóc jej właścicielowi w obronie i każdorazowo muszą się na nią zgodzić wszyscy gracze. Jeśli gracz straci swoją twierdze może nominować nową ale to będzie go kosztować dwie tury (żołnierze są zbyt zaabsorbowani przenoszeniem dobytku armii do nowej kwatery głównej by jeszcze zajmować się walką, no chyba, że ktoś ich napadnie).
4. Na mapie znajduje się 9 prowincji specjalnych. Każda z nich generuje specjalną zasadę wspomagającą armię gracza, który ją aktualnie kontroluje. Są to:
 - Pola - występują na mapie w dwóch miejscach, każde pole daje 5% przewagi w armii nad przeciwnikiem (przykładowo w walce na 2000, gracz kontrolujący pola może sobie zafundować armię za 2100). Dodatkowe punkty mogą być wydane tylko i wyłącznie na jednostki podstawowe (więc dolicza się je do minimalnej ilości punktów którą trzeba na nie wydać, więc w walce na 2000 na jednostki podstawowe gracz z polami musi wydać 600pkt zamiast 500). Jeśli gracz posiada oba pola to bonus z nich się kumuluje.
 - Skarbiec Krasnoludów - gracz może wykupić jeden przedmiot magiczny (broń, pancerz, talizman), zgodnie z zasadami tworzenia magicznych przedmiotów dla Krasnoludów, do wartości 50pkt i wręczyć go generałowi armii. Przedmiot ten nie jest wliczany ani do maksimum punktowego na magiczne przedmioty danej postaci ani do maksimum punktowego armii. W przypadku pancerza to po pierwsze obowiązuje podstawowa zasada z podręcznika, że może być wykupiony tylko postaci, która takowy posiada lub może go w normalny sposób zakupić zgodnie z rozpiską armii. Po drugie wszelkie zaklęte właściwości są nakładane na ten pancerz, który posiada.
 - Zaginione Miasto - umęczone i wściekłe duchy tego miejsca napełniają innych rządzą krwi. Gracz posiadający ten teren może przed walką nominować jedną jednostkę w swojej armii która podczas bitwy będzie podlegać zasadzie Frenzy. Jednostka ta nie może stracić tej zasady. Jeśli do takiego oddziału dołączy bohater siłą rzeczy ulega szałowi i tak długo jak pozostanie w oddziale również ma Frenzy.
 - Nekropolia - miejsce przepełnione aurą śmierci, albo może nieśmierci. Tak czy inaczej, gracz kontrolujący nekropolie może nominować przed walką jeden odział, który na czas bitwy otrzyma zasadę Regeneracja 5+. Jeżeli odział już posiada regeneracje lub nabędzie ją w czasie bitwy to wartość regeneracji zostanie podniesiona o jeden poziom. Jeśli do oddziału dołączy bohater to zasada nie obejmie go (aż tak dobrze nie ma...)
 - Kamień Magii - wszyscy magowie w armii gracza kontrolującego Kamień Magii podczas prób pozyskania dodatkowych kości po rzucie na wichry magii mają +1 do wyniku na kostkach.
 - Strażnica - to miejsce, które z każdego zrobi mężczyznę, albo robiącego pod siebie paranoika. Gracz kontrolujący Strażnice może przed walką nominować jeden odział. Następnie taki gracz rzuca k6 by sprawdzić jak się ma odział po tygodniu w strażnicy:
               1 - odział podlega zasadzie Stupidity
               2-4 - odział podlega zasadzie Stubborn
               5-6 - odział podlega zasadzie Immune to Psychology
Zasada udziela się bohaterom, którzy przyłączą się do oddziału tak długo jak w nim pozostaną.
 - Ruiny - ruiny starożytnej akademii magów. Gracz przed walką może nominować w swojej armii jednego maga. Ten mag zna wszystkie zaklęcia ze swojej domeny magii i dostaje +1 podczas prób rzucenia zaklęcia.
 - Rozdroże - karczma dla weteranów gdzie niejednego można się nauczyć. Gracz nominuje przed walką jeden odział podstawowy i rzuca kostką by się przekonać czego dany odział się nauczył w rozdrożu:
               1 - WS +1
               2 - S +1
               3 - T +1
               4 - I +1
               5 - A +1
               6 - Ld +1
UWAGA!!! na wymienionych miejscach nie można stawiać swojej twierdzy.
5. Jeżeli gracz zaatakuje teren innego gracza to aby przejąć nad nim kontrole musi odnieść zdecydowane zwycięstwo.
6 . Jeśli gracz zostanie zaatakowany i nie podejmie wyzwania to jego teren przechodzi na własność atakującego automatycznie i atakujący otrzymuje punkty tak jakby odniósł zdecydowane zwycięstwo. Jeżeli zaatakowany będzie bez powodu odwlekał stoczenie walki w sposób hamujący postęp kampanii forum graczy może zdecydować większością by potraktować to jak nie podjęcie walki.
7. Na koniec każdego miesiąca każdy z graczy otrzymuje punkty zgodnie z następującymi zasadami:
 - +1 pkt za każdy posiadany teren
 - +1 pkt za każde pomniejsze zwycięstwo (przewaga punktowa co najmniej 5% wartości armii)
 - +3 pkt za każde zdecydowane zwycięstwo (przewaga co najmniej 20% wartości armii)
 - +5 pkt za masakrę (przed końcem ostatniej tury wszystkie wojska przeciwnika zostały zniszczone, odziały uciekające traktowane są jak zniszczone)
 - jeżeli gracz zaatakował twierdze przeciwnika i zdołał ją zdobyć odnosząc co najmniej zdecydowane zwycięstwo to nagroda punktowa za tą walkę jest potrajana
 - gracze mogą uzyskać dodatkowe punkty wykonując specjalne zadania podczas danych starć uzgadniane przez forum graczy i  związane z fabularną oprawą kampanii
8. Bitwy powinny być toczone w scenografii odpowiadającej danemu terenowi na mapie. Można więc ustalać odgórne zasady dla całego pola walki, które będą logicznie wytłumaczalne.
9. Każdy gracz może posiadać trzech lordów generałów, których położenie musi być zaznaczone na mapie. Każdy z tych imiennych lordów ma prawo do jednej indywidualnej zasady specjalnej, opracowanej przez jego właściciela i zaaprobowanej przez większość graczy. Są to jedyne opcje lordów podczas kampanii więc jeżeli atak na wybraną prowincje nie jest przeprowadzany przez danego lorda to atakujący nie może w rozpisce uwzględniać żadnego wyboru z kategorii lordów i może wykupywać jedynie bohaterów. Tak samo jeśli zaatakowany teren nie posiada ma swoim terenie lorda generała to broniący się gracz nie może uwzględniać w rozpisce wyboru lordów i może wykupywać tylko bohaterów. Bohaterom specjalnym można przed bitwą normalnie wykupywać sprzęt gdyż nie jest on do nich przypisany (chyba ze wynika to z ich specjalnej zasady, którą może być magiczny przedmiot). Jeżeli w jakieś armii występuje lord automatycznie obejmuje pozycje generała. Jeżeli po jednej stronie jest kilu lordów podczas jednej bitwy to dowodzenie obejmuje ten z najwyższym Ld. (w przypadku remisu decyduje kontrolujący gracz).

To był kawał solidnego posta:P Będę starał się na bieżąco informować was o wszelkich ewentualnych zmianach w naszym regulaminie kampanii:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz